woensdag 22 januari 2014

week 4 granny samen haak project



Iedere week doen er weer meer mensen mee met het granny project, wat super leuk om te zien! Afgelopen week ben ik aan de slag gegaan met een nieuw programma voor de patronen, en ik moet zeggen, ik ben best trots met het resultaat!
Dit keer een granny die wat meer open is, maar ik vind hem zelf wel erg mooi.
Veel plezier er weer mee.

Toer 1: haak 8 lossen sluit met halve vaste
Toer 2: haak 16 vasten in de ring van toer 1 sluit met halve vaste
Toer 3: haak 8 lossen, haak 1 stokje in de 2e vasten van toer 2. * haak 5 lossen, haak 1 stokje in de 2e vaste * herhalen tussen * *. sluit met halve vaste in de 4e losse van het eerste rijtje lossen van deze toer.
Toer 4: haak 1 losse. Haak * 1 vaste, 1 half stokje, 2 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste om de lossen van de volgende toer.* herhaal tussen * * sluit met halve vaste.
Toer 5: 8 lossen haak 1 vaste tussen de 2 stokjes van de vorige toer, haak 5 lossen, 1 vaste tussen stokjes, 5 lossen, 1 stokje tussen vaste vorige toer., herhaal dit tot het einde. Sluit met halve vaste.
Toer 6: haak 3 lossen. Haak stokjes om de lossen vorige toer, 4 stokjes in voklgende groep, 6 stokjes in 3e groep. 3 lossen, *6 stokjes, 4, stokjes, 6 stokjes, 3 lossen * herhalen * *, sluit met halve vaste.

Toer 7: 3 lossen. In ieder stokje 1 stokje. In de hoeken 2 stokjes 2 lossen 2 stokjes. Sluit met een halve vaste en werk de draden weg.


1 opmerking:

Anita V. zei

Leuk, deze granny's! Ik ben nog moed aan net verzamelen mee te gaan doen, tot die tijd lees ik mee ;)
Leuk dat je meelinkt op de donderdagse dekenupdate!