zondag 14 juli 2013

Zomerjurkje deel 1

Ik heb al heel lang een mooie stof liggen om een zomerjurkje van te maken. Ook het patroon had ik al uitgezocht, alleen was ik nog niet toe gekomen aan eht maken zelf.
Vanmorgen ben ik het patroon uit gaan radaren. Het was even passen en meten, maar de patroondelen paste uiteindelijk goed op de stof.


Frank was zo lief om mijn machines naar beneden te halen, zodat ik lekker in de tuin kon zitten. Zo kon ik ook de jongens goed in de gaten houden, en als ik ging liggen, hoefde ik ook niet steeds de trap op en neer. Het was heerlijk werken zo in de schaduw.

Het topje was pittig om in elkaar te zetten. Ik had eerst fout gelezen, waardoor het even mis ging, maar gelukkig had k nog genoeg stof, om een paar onderdeeltjes op nieuw te knippen. De binnenkant is helemaal gevoerd met dezelfde stof als de buitenkant, en ook met dezelfde passtukken. Aan de linkerkant gaat nog een rits komen.

dit is een stukje van de 4 passtukjes samen. Een heel gepriegel, maar vind ze zelf wel mooi uitgekomen. 
De stof is bruin met roze en zwart en wit, de kleuren komen niet helemaal goed over op de foto.
Ik hoop van de week nog weer verder te kunnen gaan met deze jurk.

Groetjes renske

2 opmerkingen:

Angélique zei

Mooi stofje en zo te zien wordt het ook een heel mooi model. Succes en veel maak-plezier!

Jos van KloskaCreAtief! zei

heerlijk he, zo buiten aan de tuintafel met je stof en je machine.
ik ben benieuwd naar het eindresultaat!