zondag 17 juni 2012

Boek: alle steken op een rij

Ik heb heel erg veel boeken in mijn kast staan op het gebied van hobby en handwerken. Ik vind het leuk om een aantal boeken hier aan te halen op mijn blog met tips waarom ik deze boeken heb. De boeken heb ik in heel veel jaren bij elkaar gespaard en een aantal pak ik er nog steeds bij.
Een van die boeken is:
Alle steken op een rij van Maria Parry-Jones


De tekst op de achterkant van het boek:
- Bij elke steek staan een foto van een voorbeeldbreisel en een duidelijke teltekening.
- Dankzij de overzichtelijke handleiding en de uitgebreide lijst van symbolen kunnen zowel beginnende als gevorderde breiers met dit boek aan de slag.
- In het hoofdstuk "paillet en kraal" leest u hoe u uw creaties kunt verfraaien.
- Maria Parry-Jones is adviseause vormgeving bij een grote, Engelse breigarenfabrikant. Als freelance ontwerpster van gebreide kleding geeft ze les en inspireert ze breiers van alle leeftijden.


De tekst op de achterkant klopt helemaal. Het boek is opgebouwd uit een inleiding, een uitleg over het boek, wat je moet weten over breien en dan 365 breisteken uitgelegd met foto's.

In het begin zie je een overzicht met alle soorten steken, oa anjour, noppen kabels enz enz. Een mooi en  overzichichtelijk overzicht.  Daarna zie je bij iedere steek een teltekening met hoe de steek opgebouwd is.
Achterin zit een symbolenoverzicht met uitleg over de teltekeningen.

Het boek is een handig naslagwerk om steken uit te zoeken en aan de slag te gaan.

Het enige dat ik wel mis is een uitleg over hoe je bijvoorbeeld rechts breid en hoe je averechtsbreid enz. Daar gaan ze niet echt op in.

Groetjes renske

Geen opmerkingen: